Skadespelaren arbetar inte. Inte mer än med psyket och processerna i nervsystemet i alla fall. Och det arbetet har inget tydligt slutmål, ingen premiär att arbeta emot.
En skadespelares arbete med sin själ är en monolog om att bli abrupt avbruten. Att totalt stanna upp på grund av fysiska tillkortakommanden och hur detta oundvikligen påverkar den mentala världen. Den handlar om teater, identitet, privilegier, avundsjuka och egoism. I det specifika fallet av att vara en skadad skådespelare hittas också något djupt allmänmänskligt som handlar om när saker inte blir som man tänkt sig och om att inte kunna vara med och leka.
Ingredienser:
1 1/2 fot
15 st dramatiserade hjärnspöken
3 dl skruvat triangeldrama
200 g förvrängda ord
1 msk förbjudna känslor såsom självupptagenhet och avund
1 dl digitala trummor
4 månader konvalescens med efterföljande fysioterapi
4 msk löjliga lustigheter
1 krm goda framtidsutsikter
Tillagning:
ca 1 timme i 37°C för allmän beskådan
Manus, musik och medverkan: Folke Narin
Föreställningsfoto: Roosa Oksaharju
Producent Ö2scenkonst: Felicia Löwerdahl
Teaterchef Ö2scenkonst: Teresia Pettersson
Läs mer om Folke Narin: www.folkenarin.com
Föreställningen är ca 1 timma lång och spelas på Ö2scekonst Kungsholmen, Bergsgatan 11.
Föreställnignen är en del av Ö2scenkonst residensverksamhet.
Ö2scenkonst stöds av Stockholms Stad och Svante Bergströms Teaterstiftelse.
Varmt välkomna!