Arrangörssupport

Har du frågor kring Nortics funktioner eller behöver du hjälp att komma igång med din biljettförsäljning?
Hitta dina svar nedan eller kontakta vår support för mer information!

Tillbaks till toppen
VANLIGA FRÅGOR & SVAR

Har denna biljettkunden betalat?

Du kan inloggad som admin gå in i egen kassa, sök upp ordern och där ser du om den är betalad eller inte. Nortic registrerar bankgiroinbetalningar varje vardag kl 17 och det kan ta 2-3 bankdagar innan den registrerats

Läs mer

Hur aktiverar jag ett evenemang?

När du är inloggad som admin kan du under Mina evenemang se samtliga dina evenemang. Ditt evenemang är av typen "utkast" när du skapar det och du aktiverar det genom att uppe till höger om evenemanget byta status från "utkast" till "aktivt"

Läs mer

Vart hittar jag bokningslänken?

I admin under "Mina evenemang" för du muspekaren till det evenemanget du vill arbeta med och får då fram en meny där du bland annat hittar bokningslänken

Läs mer

Hur kommer jag in i ändra på evenemanget?

I admin under "Mina evenemang" för du muspekaren till det evenemanget du vill arbeta med och får då fram en meny där du bland annat hittar "ändra"

Läs mer

Hur aktiverar jag en återförsäljare?

Leta upp evenemanget och "ändra". I fliken "återförsäljerare" hittar du "Nortic Ombud". Där klickar du aktivera till höger om återförsäljarnamnet. Vid frågor kontakta oss på kundsupport@nortic.se

Läs mer

Min återförsäljare finns inte i systemet?

Kontakta kundsupport@nortic.se så lägger vi upp den till dig

Läs mer

Hur ändrar jag synligheten på en föreställning?

Gå in i "ändra" på ditt evenemang och klicka därefter på "ändra" vid den föreställningf du vill ändra. I fliken avancerat väljer du vart föreställningen skall vara synlig.

Läs mer

Hur ändrar jag synligheten på en kategori?

Under "Ändra" i ditt evenemang och fliken prissättning. Klicka på verktyget ovanför priset för att kunna göra inställningar.

Läs mer

Hur hittar och använder jag ändra i arena?

Du kan i egen kassa som du når från admin gå in på den föreställningen du vill ändra arena för. Klicka på kugghjulen till höger om "användare" i menyn. Du får då fram "ändra i arenan"? och den sätter du till "på" och kan därefter göra ändringar i arenan.

Läs mer

Hur hittar jag verifikat på transaktionen?

Under admin i fliken "ekonomi" där kan du välja "transaktioner" och klickar du den lilla pdf-ikonen till höger om insättningen så får du ett verifikat på insättningen

Läs mer
Nortic AB

Ronnebygatan 2, 371 32 Karlskrona

Visa en större karta
 
Vardagar 08.00 - 17.00
Nortic AB

Ronnebygatan 2, 371 32 Karlskrona

Visa en större karta
 
Vardagar 08.00 - 17.00